tisdag 5 januari 2010

fittar in i finsk radio


Vaginans år som poll på finska radio X3M:s hemsida.
Skitpatriakatet ser dessvärre ut att leda omröstningen.
Vem sa att webbomröstningar inte avspeglar verkligheten?


Facebookgruppen 2010 - Vaginans år har på sin fjärde dag passerat fyrahundra medlemmar. Fyrahundra! Eftersom jag inte ens har så många vänner kan jag dra slutsatsen att folk inte anslutit sig till flocken som en välgörenhetsgest för min skull. Det är fantabulous, som en awesome brud jag känner skulle ha sagt.

Idag var också dagen då svenskspråkiga finska radiokanalen X3M ringde upp och ville prata Vaginans år i programmet Pravda. Himla roligt, lärde mig att det i Finland finns nåt som heter kyrkbåtar (eller Kirkkovene), en symbol som föreställer just en vagina. Om jag tolkar mitt bildgooglande rätt, så är det i princip två parenteser med ett streck igenom, så en grafemvariant skulle se ut typ så här:

(I)

Nu känner ju jag att det saknas vissa värdefulla delar här, så man skulle ju kunna modda lite, inom grafemens något begränsade logik:

((*)) eller (/i\) eller ((:))

Tjugehundratie års "xoxo", lätt.

1 kommentar: